.

Επιστήμη - Τεχνολογία

Ανακαλύφθηκε εξωπλανήτης στον αστερισμό του Κύκνου όμοιος με τη Γη και δυνητικά φιλόξενος για ζωή

Μια ομάδα Ευρωπαίων αστρονόμων βρήκαν, σε απόσταση μόνο 31 ετών φωτός από τη Γη, έναν ακόμη σπάνιο βραχώδη εξωπλανήτη με διαστάσεις ανάλογες της Γης και συνθήκες δυνητικά φιλόξενες για ζωή.

Ανακαλύφθηκε ένα τελείως νέο είδος άμορφου πάγου με πυκνότητα σχεδόν όση και του νερού

Επιστήμονες στη Βρετανία ανακάλυψαν μια νέα μορφή «εξωτικού» πάγου, που μοιάζει σε πυκνότητα και μοριακή δομή με το υγρό νερό περισσότερο από κάθε άλλο γνωστό τύπο πάγου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη κατανόηση του νερού και των πολλών «ανωμαλιών» του.

Οι επιπλοκές της εγκυμοσύνης αυξάνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο ακόμη και σε μεγάλο βάθος χρόνου, σύμφωνα με αμερικανο-σουηδική έρευνα

Οι γυναίκες που είχαν κάποια σημαντική επιπλοκή στη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους, όπως πρόωρο τοκετό, διαβήτη κύησης ή προεκλαμψία (υπέρταση κύησης και λευκωματουρία), εμφανίζουν αυξημένο κίνδυνο ισχαιμικής νόσου έως και 46 χρόνια μετά τη γέννα, δείχνει μια νέα αμερικανο-σουηδική επιστημονική μελέτη.

Αυξημένος ο κίνδυνος καρκίνου από τα πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα, σύμφωνα με διεθνή μελέτη

Η συχνή κατανάλωση πολύ επεξεργασμένων τροφίμων συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και θανάτου από αυτόν, ιδίως αναφορικά με γυναικολογικούς καρκίνους, δείχνει μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα.

Οι μαθητές έχασαν πάνω από το 1/3 ενός έτους μάθησης, εξαιτίας της πανδημίας, σύμφωνα με διεθνή μελέτη

Στη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 οι μαθητές βίωσαν καθυστερήσεις στη μαθησιακή διαδικασία, απώλεια γνώσεων και δεξιοτήτων που αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 35% - δηλαδή πάνω από το ένα τρίτο - ενός σχολικού έτους.

Επιστήμονες στη Γερμανία, με επικεφαλής έναν Έλληνα, δημιούργησαν το ταχύτερο ηλεκτρονικό σήμα (+Βίντεο)

Τη δημιουργία του ταχύτερου ηλεκτρονικού σήματος που επιτεύχθηκε ποτέ στην επιστήμη των ηλεκτρονικών, πέτυχαν επιστήμονες στη Γερμανία με επικεφαλής έναν Έλληνα ερευνητή της διασποράς.

Τι ώρα είναι στη Σελήνη; Κανείς δεν ξέρει, ακόμη, αλλά όλοι το ψάχνουν...

Καθώς ολοένα περισσότερες διαστημικές αποστολές από ολοένα περισσότερες χώρες σπεύδουν στη Σελήνη και την επόμενη δεκαετία αναμένεται συνωστισμός σκαφών και ρομποτικών ρόβερ στον δορυφόρο της Γης, ενώ σχεδιάζονται και οι πρώτες μόνιμες σεληνιακές βάσεις, ανακύπτει ένα βασικό ερώτημα: Τι ώρα είναι στο φεγγάρι; Προς το παρόν δεν υπάρχει απάντηση, αλλά όλοι έχουν αρχίσει να την ψάχνουν, επειγόντως.

Εντυπωσιακή φωτογραφία της Γης όπως φαίνεται από τη Σελήνη, έστειλε το νοτιοκορεατικό σκάφος Danuri

Το διαστημικό σκάφος Danuri ή Korean Pathfinder Lunar Orbiter (KPLO) του Κορεατικού Ινστιτούτου Αεροδιαστημικής Έρευνας(KARI), που τέθηκε σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη τον Δεκέμβριο του 2022, έχει αρχίσει να στέλνει εντυπωσιακές ασπρόμαυρες φωτογραφίες της Γης όπως αυτή φαίνεται από το φεγγάρι, καθώς και φωτογραφίες του δορυφόρου του πλανήτη μας.

Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS