Σταθερά ανοδική η πορεία του θεσμού της Mαθητείας των ΕΠΑ.Λ. στη Δ.Δ.Ε. Καρδίτσας (+Βίντεο) Κύριο
- μέγεθος γραμματοσειράς μείωση του μεγέθους γραμματοσειράς αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
- Κατηγορία Τοπική Επικαιρότητα
- Εκτύπωση
Τα τελευταία χρόνια είναι γεγονός πως έχει παρατηρηθεί μια αύξηση της επιθυμίας των αποφοίτων των Επαγγελματικών Λυκείων στην Καρδίτσα για συνέχιση της φοίτησης τους στο Μεταλυκειακό Έτος, τη λεγόμενη Μαθητεία έτσι ώστε να αναβαθμίσουν το πτυχίο τους στο επίπεδο 5 όπως ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Θετική είναι όμως και η ανταπόκριση των τοπικών επιχειρηματιών στο συγκεκριμένο εγχείρημα προκειμένου να απασχολήσουν όσο το δυνατόν περισσότερους εκκολαπτόμενους επαγγελματίες.
Ακόμη ένα ενδεικτικό της επιτυχίας του θεσμού είναι η απορρόφηση από τις επιχειρήσεις ενός μεγάλου ποσοστού όσων απασχολούνται στο έτος της μαθητείας ως μόνιμου προσωπικού. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της κάθε μιας σχολικής μονάδας του νομού ξεχωριστά, στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Καρδίτσας παρατηρήθηκε έως και 70% συμμετοχή σε ειδικότητες που αφορούν τους Η/Υ, την Ηλεκτρολογία, την Ψυκτική, τη Μηχανολογία και την Κομμωτική ενώ εντυπωσιακότατη άνοδο πήρε η συμμετοχή στο 2ο Επαγγελματικό Λύκειο της πόλης με 170% από τη χρονιά 2019-20 έως και τη φετινή με ποσοστό - ρεκόρ ένταξης 61,2% και 281 νέους να επιλέγουν τη Mαθητεία.
Ισότητα στην εργασία
Για τα άνωθεν θέματα και μιλώντας στην κάμερα του Karditsalive.Net, η Διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας κ. Ελένη - Μαρίνα Ξυνοπούλου ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η Μαθητεία πρόκειται για έναν από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς της εκπαίδευσης τονίζοντας δε πως οι δύο νέες ειδικότητες μπαίνουν στο πρόγραμμα την κατάλληλη στιγμή όπου τις ζητά η ίδια η κοινωνία και η αγορά εργασίας. Στόχος της ΔΔΕ Καρδίτσας, όπως ανέφερε, είναι η ποιοτική παρεχόμενη εκπαίδευση που δεν εγκλωβίζεται μόνο στην σχολική αίθουσα αλλά μπορεί να συνομιλεί με την κοινωνία και συγχρόνως την τοπική αγορά.
Έως πότε οι υποβολές για εργοδότες και μαθητές
Για την επόμενη σχολική χρονιά, η καταληκτική ημερομηνία δήλωσης για θέσεις από τους φορείς του ιδιωτικού τομέα ορίστηκε η Δευτέρα 31 Αυγούστου 2026 και ώρα 23:59 ηλεκτρονικά όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού. Αξίζει να επισημανθεί πως από 1/9/2026 έως και τη λήξη υποβολής των αιτήσεων από τους μαθητές, οι ιδιώτες φορείς θα έχουν τη δυνατότητα προσφοράς δεσμευμένων μόνο θέσεων και δεν θα δοθεί παράταση στην προθεσμία καταχώρησης αυτών.
Π.Β.
Τελευταία τροποποίηση στις9 Μαΐου 2026, 17:41





















